Földalatti vonalakkal bűvül Pécs tömegközlekedési hálózata
Páva Zsolt és a PK. Zrt. közös sajtótájékoztatójában a kultúrális főváros tömegközlekedésének bővítéséről volt szó. A polgármester és a közlkedési vállalat pontos tervezettel állt a hallgatóság elé, melynek célja a tömegközlekdés talajszint alatti kiterjesztése. A tervezet a Kertváros, Budai állomás, Uránváros, Főpályaudvar és Kürt utca és egyéb, közbeeső buszmegállók föld alatti összekötésének ütemterveit tartalmazza. A talajszint alá tervezett bővítések a várakozások szerint gyorsítják a közlekedés menetét és csökkentik a forgalmi terhelést is a felszíni szakaszokon, ezáltal javulhatnak a menetidők. A megvalósítást az alagutak kifúrásával kezdik, melyekkel a fent említett állomásokat kötik össze, a tervezett nyomvonalhoz közel eső megállókból pedig lejárókat létesítenek az utasok számára. Az alagutak összeköttetésben lesznek a külvilággal, ugyenis a földalatti járműflottát a PK. Zrt. korábbi, kétes esztétikai állapotú lesejeltezett autóbuszaiból állítják össze. Páva Zsolt ezt így adta hírül a sajtótájékoztatón: "Javíthatjuk a városképet azzal, ha a kiöregedett, omladozó, rút járműveket a föld alá száműzzük, ahol nincsenek szem előtt." A földalatti járművekre is alkalmazzák a korábban már bejelentett módosításokat a hatékonyabb működtetés érdekében, így a beruházás a várakozások szerint hamar meg fog térülni. a földalatti buszok utasfülkéjét azonban a hangszigetelés és légkondícionálás mellett levegőszűrővel is felszerelik, mivel a költségek alacsonyan tartása miatt az alagutakba nem építenek levegőkeringtető és szellőztető rendszert. "A szél majd úgyis kifújja a megállóknál a füstöt" - vélekedett Páva Zsolt. Az utasoknak erősen ajánlott lesz a gázmaszk viselete, természetesen csak abban az esetben szállhatnak fel vele a járművekre, amennyiben a teljes szállított teher mennyisége - az öltözéket is beleértve - nem haladja meg a korábban megállapított 2 kilogrammos fejenkénti határt. Ellenkező esetben nem viselhetnek gázmaszkot. A járműpark magas élektora miatt valószínűsíthető lerobbanásokra is felkészült a közlekedési társaság: a járművezeő a fülkéjéből hangosbemondóval utasítja az utasokat a jármű végállomásra történő tolására. Az alagutakba nem terveznek közvilágítást építeni, elegenőnek tartják a buszok fényszóróinak fényét a biztonságos üzemeltetéshez, de figyelmeztetik a leendő utasokat, hogy a zseblámpák is a 2 kilogrammos súlyhatár hatálya alá tartoznak. Az alagutakban az utasokat a környezettudatos magatartásra fogják ösztönözni azzal, hogy egyáltalán nem tervezik tisztán tartani a létesítményeket és elszállítani a szemetet, így véve rá az utazóközönséget a szemetelés és rongálások mellőzésére. Páva Zsolt továbbá kijelentette, hogy tervei közt szerepel a füstös alagutak miatt megszaporodó egészségügyi panaszok miatt a pécsi betegellátás fizetőssé tétele is melytől újabb bevételeket remél. A munkálatok 2011 nyarán kezdődnek, addigra a közlekedési társaság végez a kiöregedett buszok leselejtezésével és a korábban ihirdetett módosítások megvalósításával. Addig is élvezzük ki az immár fűtetlenül is közlekedő, de még ablakkal, ajtóval és ülésekkel rendelkező buszokat.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
7 for all mankind 2010.12.07. 22:59:39